מה כדאי לדעת, לפני שמשלבים לקוחות ממליצים באתר העסקי?

האם לדעתכם לקוחות ממליצים שחוו את השירותים או המוצרים שלכם הן משהו שצריך להיות באתר מקצועי? מסתבר שהתשובה לא מוחלטת או חד משמעית.

מה הם הדברים שיעזרו לנו לבחור אם כן או לא, באתר שלנו?

הדבר הראשון שאני שואלת כשלקוח אומר לי שאינו מעוניין לשים המלצות באתר, הוא "למה?"

המטרה שלי היא לזהות מה עומד מאחורי ההחלטה הזו,
האם מדובר בהחלטה מבוססת רגש או שיש סיבה אחרת מאחוריה?

בואו נשאל כל אחד את עצמו, ונשים לב לתשובות. האם עולים משפטים בסגנון של "קשה לי לבקש המלצות מלקוחות", "אין לי מספיק לקוחות עדיין", "קשה לי להיות במרכז", וכו'? במידה והתשובה היא כן, הגיוני להניח שמדובר בסיבה רגשית.

בניית אתר זה נושא רגיש עבור המון אנשים, לא כדאי לנו להתעלם מהרגשות, בעיקר כשמדובר בעסק, אבל חשוב לזכור שלפעמים הרגש עלול לפגוע במטרות העסקיות.

השאלה הנכונה עסקית, שצריכה להנחות אותנו היא, 'האם המלצות ישרתו את קהל היעד שלי? ואם כן, אילו פרטים כדאי לכלול בהן?' כמובן שהכל תלוי בסוג העסק ובקהל המטרה שלו.

הנה כמה דוגמאות לפרטים שכדאי שיכללו בהמלצות
המופיעות באתרים של בעלי מקצוע ספציפיים:

  • מה חשוב למטופלים כשהם בוחנים אתר של רופא?
    פתירת כאב, אמפתיה, גיל המטופלים, סוגי התמחות, וכד'. כדאי להתאים את סוגי התועלות להתמחויות שונות בטיפול, וליתרונות של הרופא.
  • מה חשוב ללקוחות פוטנציאליים של עסק שעוסק בייעוץ משאבי אנוש?
    הם ירצו לדעת: עם אילו חברות עבדתם? האם אתם עובדים עם חברות קטנות או גדולות? ישראליות או גלובליות? יכול להיות שתרצו להציג לוגואים של חברות מוכרות שאתם עובדים איתן, ותפקידים של עובדים בארגונים, מולם עבדתם.
  • מה חשוב ללקוחות של עסק שמקיים סדנאות באירועים עבור ילדים?
    קודם כל, כדאי שנבין מי קהל היעד שלנו: הילדים או ההורים? הרבה פעמים הפרסום יהיה עבור ההורים, מכיוון שהם אלו שמחפשים ורוכשים את הסדנאות. מה יהיה להם חשוב? גיל הילדים, סוג הסדנא, המחמאות שנקצרו בעקבות האירוע, וכד'.

בהמלצות תמיד כדאי להציג ללקוחות מידע שחשוב להם, ויכול להועיל להם, ולהעמיס פחות במידע שאינם זקוקים לו, על מנת לקבל את ההחלטה שאתם רוצים שיקבלו.

נקודה נוספת למחשבה היא, איפה להציג את ההמלצות?

ברוב האתרים נהוג לשים את ההמלצות בדף הבית, אך יש מקרים שכדאי להוסיף עמוד המלצות בנפרד, או לשזור את ההמלצות בדפים שונים באתר.

חשוב לזכור שהאתר שלנו צריך לעבוד עבורנו, לספק את המידע הרלוונטי לקהל היעד, וליצור את הרושם הראשוני, בדיוק כמו שאנחנו יוצרים במציאות.

אם יש לכם שאלות, או צורך להתייעץ לגבי האתר שלכם, אני כאן.

ממבט ראשון עם מיכל ניימר - הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים בכל מה שקשור ליצירת רושם ראשוני בדיגיטל

ממבט ראשון עם מיכל ניימר - הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים בכל מה שקשור ליצירת רושם ראשוני בדיגיטל

מרגישים שהכתבה תעזור לעוד אנשים?

יש לכם שאלה או נושא שמעניינים אתכם?

גם העסק שלך יכול להינות מהניסיון שלי

מתחילים משיחת היכרות, ללא עלות או התחייבות, כדי שנוכל לבנות לעסק שלך אתר, בדיוק כמו שהוא צריך.

גם העסק שלך יכול להינות מהניסיון שלי

מתחילים משיחת היכרות, ללא עלות או התחייבות, כדי שנוכל לבנות לעסק שלך אתר, בדיוק כמו שהוא צריך.

מרגישים שהכתבה תעזור לעוד אנשים?

יש לכם שאלה או נושא שמעניינים אתכם?

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך:
שולחן הסקיצות של מיתוג אתרים - ומה הוא כולל: אסטרטגיה, לוגו, שיווק, זהות מותג, ערך, עיצוב פרסום וכו'.

מיתוג אתרים – איך נדע שהאתר שלנו משדר את הרגש הנכון ללקוחות?

פייסבוק או אינסטגרם או אתר? איך נדע איזו פלטפומה מתאימה לעסק שלנו.

למה צריך אתר, אם יש לנו דף פייסבוק או אינסטגרם?

אישה עומדת עם שלט שעליו סימן שאלה, לידה כתוב: כמה עולה להקים אתר אינטרנט ומהן העלויות הנסתרות שלא מדברים עליהן

כמה עולה להקים אתר אינטרנט, ומהן העלויות הנסתרות שלא מדברים עליהן?