איך נבטיח שהעסק יצור רושם ראשוני נכון על הלקוחות?

כולנו מכירים את הרגע הזה שבו ברגע שנכנסנו לאתר או לחנות בקניון, הרגשנו מיד שזה לא זה, ומיד יצאנו. או את המקרה ההפוך שבו הגענו למקום שגורם לנו להרגיש טוב, וממש רצינו להישאר ולחקור עוד.

מה גורם לאנשים להישאר בעסק הפיזי או הדיגיטלי שלנו?

בואו ניקח דוגמא מהעולם הפיזי, כשאנחנו עוברים ליד חלק מהחנויות בקניון, הרבה פעמים בחנות יהיה ריח מסוים, או מוסיקה כלשהי, לחלקנו זה יעשה תחושה ממש טובה, ויגרום לנו לרצות להיכנס לחנות.
כבר כאן מתחיל המפגש הראשון שלנו עם העסק, והרושם הראשוני שלנו עליו נקבע ברגעים אלו ממש.

כשלקוח פוגש אותנו לראשונה, בין אם זה מפגש בעסק הפיזי או באתר, לוקח לו בדיוק 3 שניות לגבש רושם ראשוני עלינו. קראתם נכון: 3 שניות. ממש כמו ביצירת רושם ראשוני בין אנשים במציאות.

אם תוך 3 שניות, העסק לא הצליח ליצור עלינו רושם ראשוני חיובי, למשל, אם הריח של החנות או המוסיקה לא היה לנו נעימים, נרצה לעבור הלאה לחנות אחרת.

עיצוב גרפי עובד, בין השאר, גם על מסרים לא מודעיים.

כשאנחנו רואים עיצוב, בין אם זה פלייר, שלט חוצות, או אתר, מערכת "החשיבה האוטומטית" שלנו פועלת, ותוך מאית שניה מגיעה למסקנות לגבי איך אנחנו מרגישים כלפי מה שאנחנו רואים. במאמר הזה תוכלו לקרוא לעומק על מערכות החשיבה שלנו.

לדוגמא, כשבעלי ואני חיפשנו רואה חשבון בגוגל, סגרנו חלק מהאתרים באופן כמעט מיידי. תוך כדי החיפוש שמנו לב לדברים שגרמו לנו לסגור את הדף:

  • בין אם זה טקסט לא קריא,
  • בלגן עיצובי שיצר תחושה של מחנק,
  • מסר מרכזי והנעה לפעולה לא ברורים,
  • שגיאות כתיב,
  • תמונות לא איכותיות,
  • ועוד ועוד…


רק האתרים שהותירו בנו תחושה טובה נשארו פתוחים, ועם רואי החשבון האלו יצרנו קשר.

האתר הוא הפנים של העסק שלנו

הוא תמיד צריך להיות מוכן לפגישה עם לקוחות פוטנציאליים, להעביר את המסרים הנכונים להשגת המטרות שהצבנו, לתת לקהל היעד שלנו ביטחון לבחור בנו, וליצור את הרושם הראשוני, בדיוק כמו שאנחנו היינו יוצרים במציאות.

יכול להיות מעניין לגלות מה קורה, כשלקוחות פוטנציאליים גולשים באתר שלנו.

מה הם מרגישים כשהם גולשים באתר?
מה המסר העיקרי באתר?
מה השירות או המוצר שאתם מציעים?
האם הניווט באתר ברור?
האם הם מצאו את מה שהם חיפשו?

אם יש לכם שאלות, או צורך להתייעץ לגבי האתר שלכם, אני כאן.

ממבט ראשון עם מיכל ניימר - הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים בכל מה שקשור ליצירת רושם ראשוני בדיגיטל

ממבט ראשון עם מיכל ניימר - הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים בכל מה שקשור ליצירת רושם ראשוני בדיגיטל

מרגישים שהכתבה תעזור לעוד אנשים?

יש לכם שאלה או נושא שמעניינים אתכם?

גם העסק שלך יכול להינות מהניסיון שלי

מתחילים משיחת היכרות, ללא עלות או התחייבות, כדי שנוכל לבנות לעסק שלך אתר, בדיוק כמו שהוא צריך.

גם העסק שלך יכול להינות מהניסיון שלי

מתחילים משיחת היכרות, ללא עלות או התחייבות, כדי שנוכל לבנות לעסק שלך אתר, בדיוק כמו שהוא צריך.

מרגישים שהכתבה תעזור לעוד אנשים?

יש לכם שאלה או נושא שמעניינים אתכם?

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך:
לקוחות ממליצים באתר - תמונה של לקוחה כותבת המלצה בטאבלט.

מה כדאי לדעת, לפני שמשלבים לקוחות ממליצים באתר העסקי?

אישה עומדת עם שלט שעליו סימן שאלה, לידה כתוב: כמה עולה להקים אתר אינטרנט ומהן העלויות הנסתרות שלא מדברים עליהן

כמה עולה להקים אתר אינטרנט, ומהן העלויות הנסתרות שלא מדברים עליהן?

איך גולשים קוראים את האתר? גולשת סורקת את האתר במובייל.

איך לוודא שקוראים את האתר שלנו, בסדר שרצינו