מיתוג אתרים – איך נדע שהאתר שלנו משדר את הרגש הנכון ללקוחות?

לכולנו היו רגעים שחיפשנו נותן שירות באינטרנט. לרוב זה יראה כך: מחפשים בגוגל, פותחים מלא אתרים, ובדרך כלל חלק גדול מהם, נסגור ממש מהר, בלי שהקדשנו לזה יותר מידי מחשבה.

פסיכולוגיה קוגניטיבית היא תחום שחוקר איך המוח שלנו חושב, מעבד מידע ופועל, וזה תחום שריתק אותי בתואר הראשון בפסיכולוגיה, ומהווה את אבני הדרך שלי בעבודה כיום במיתוג ובניית אתרים.

שתי מערכות החשיבה של המוח, מתוארות ומוגדרות היטב בספרו של דניאל קהנמן, מחלוצי התחום, "לחשוב מהר, לחשוב לאט":
האחת: אוטומטית, מהירה ולא מודעת.
והשניה: צורכת קשב ומשאבים מנטליים.

המערכת האוטומטית פועלת כשאנחנו מבצעים פעולות שגרתיות, כמו למשל, לקשור שרוכים, ללכת, או לקרוא שפת גוף.

כשאנחנו פותחים אתר שמשדר לנו מסר מסוים, מערכת החשיבה האוטומטית נכנסת לפעולה, ואנחנו מגיעים למסקנות באופן שהוא לא בהכרח מודע.

למשל, כשמסתכלים על התמונה הבאה, מה הרגשות שעולים בנו? האם נרצה לדבר עם האישה בתמונה? כנראה שלא.

אישה עם מראה פנים כועס. תמונה מתוך הספר "לחשוב מהר, לחשוב לאט" של דניאל קהנמן.

תמונה מתוך הספר "לחשוב מהר, לחשוב לאט" של דניאל קהנמן.

בואו נראה איך העיקרון הזה מתבטא במיתוג אתרים:

לדוגמא,  שכשפותחים את האתר של רופא שיניים, התמונה הראשונה שרואים זו אישה שוכבת על הכסא, עם הבעה של פחד, וכלי הטיפול מתנוססים מעליה, כמו חיית טרף. איזה מסר יעבור לקהל היעד מתמונה כזאת?

דוגמא נוספת, היא בנק שצבעי המיתוג שלו הם שחור וצהוב. שילוב הצבעים הזה מוכר לנו. יכול להיות שראינו אותו בטבע? דבורים, נחשים ועכבישים בצבעים כאלו מסמנים לנו סכנה. צבעי הסכנה האלו, טבועים בנו, ולכן ייתכן מאוד שמיתוג של בנק בצבעים האלו, עלול ליצור אצלנו תחושת הרתעה וסכנה.

עיצוב גרפי, מיתוג ובניית אתרים פועלים על המערכת האוטומטית שלנו

המטרה שלהם היא להצליח להעביר מסרים, בלי שנצטרך להתאמץ כדי לקלוט ולעבד אותם. המטרה היא שנקלוט את המסר ונפעל לפי איך מי שמציג אותו רצה.

לכן, כשחיפשנו נותן שירות בגוגל, ופתחנו מלא אתרים בדרך, וסגרנו חלק בלי להקדיש לכך יותר מידי מחשבה, סביר להניח שזה בגלל שהאתרים לא שידרו לנו את מה שרצינו להרגיש,כי מי שהיה אחראי על העיצוב שלהם, לא היה מודע לכך.

וזו בדיוק העבודה שלי – להבין איך אנשים פועלים, כדי להעביר את המסרים הנכונים במיתוג, בעיצוב ובניית אתרים.

חשוב לזכור שהמיתוג והאתר שלנו צריכים לעבוד עבורנו, להעביר את המסר הנכון לקהל היעד, וליצור את הרושם הראשוני, בדיוק כמו שאנחנו יוצרים במציאות.

אם יש לכם שאלות, או צורך להתייעץ לגבי האתר שלכם, אני כאן.

ממבט ראשון עם מיכל ניימר - הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים בכל מה שקשור ליצירת רושם ראשוני בדיגיטל

ממבט ראשון עם מיכל ניימר - הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים בכל מה שקשור ליצירת רושם ראשוני בדיגיטל

מרגישים שהכתבה תעזור לעוד אנשים?

יש לכם שאלה או נושא שמעניינים אתכם?

גם העסק שלך יכול להינות מהניסיון שלי

מתחילים משיחת היכרות, ללא עלות או התחייבות, כדי שנוכל לבנות לעסק שלך אתר, בדיוק כמו שהוא צריך.

גם העסק שלך יכול להינות מהניסיון שלי

מתחילים משיחת היכרות, ללא עלות או התחייבות, כדי שנוכל לבנות לעסק שלך אתר, בדיוק כמו שהוא צריך.

מרגישים שהכתבה תעזור לעוד אנשים?

יש לכם שאלה או נושא שמעניינים אתכם?

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך:
פייסבוק או אינסטגרם או אתר? איך נדע איזו פלטפומה מתאימה לעסק שלנו.

למה צריך אתר, אם יש לנו דף פייסבוק או אינסטגרם?

איך גולשים קוראים את האתר? גולשת סורקת את האתר במובייל.

איך לוודא שקוראים את האתר שלנו, בסדר שרצינו

כוסות מפוזרות וכוס אחת ממותגת בולטת - מה כדאי לדעתך לפני שבוחרים חבילת מיתוג לעסק

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים חבילת מיתוג לעסק?