מה חשוב לדעת לפני שרוכשים חבילת מיתוג לעסק?

הרבה פעמים מגיעים אלי לקוחות אחרי תהליך מיתוג לעסק במטרה לבנות אתר, וכאשר אני מבקשת את הקבצים הרלוונטיים של המיתוג, אני מגלה שהם לא ברשותם.

איך נבטיח שנקבל את כל מה שאנחנו זקוקים לו, כשאנחנו רוצים לרכוש חבילת מיתוג לעסק שלנו?

לרוב בתהליך פיתוח וביסוס העסק, נפנה למעצב גרפי כדי ליצור מיתוג לעסק שלנו ולייצר שפה ויזואלית למותג שלנו, כולל לוגו ואלמנטים נוספים, על מנת ליצור מראה ותחושה עקביים בכל הערוצים השיווקיים שלנו.

תפקיד ה"מותג" הוא לבדל אותנו מהמתחרים, ולגרום לצרכנים שלנו, לזכור ולהעדיף אותנו על פניהם.

למה חשוב לברר מה אנחנו מקבלים בתהליך המיתוג?

בתהליך יצירת מותג, אנחנו לא מייצרים רק לוגו, אלא אנחנו מייצרים שפה גרפית שלמה שתייצג את העסק שלנו בערוצים השונים, זוהי אבן יסוד משמעותית, שהמטרה שלה היא ליצור את הרושם הראשוני המדויק לקהל היעד שלנו.

אם זה התפקיד של המעצב, למה זה חשוב גם לנו?

חשוב לדעת שהמעצב שייצר לנו את שפת המותג, לא בהכרח יהיה המעצב שנמשיך לעבוד איתו על פרסום לעסק, או תכנים אחרים שנרצה לייצר, ולכן חשוב שכל החומרים של המיתוג יהיו אצלנו, כדי שנוכל להעביר אותם למעצב החדש.

כך אנחנו לא נהיה תלויים במעצב שיצר עבורינו את המיתוג, ובאף מעצב אחר. ונוכל לקחת את השפה הזו הלאה, ולהשתמש בה באופן עקבי בכל מקום שבו העסק שלנו אמור לפגוש את הצרכנים.

מה כדאי לברר לפני שמתחילים עבודה על לוגו ושפה ויזואלית לעסק, עם מעצב גרפי?

לפני תחילת העבודה, חייבים להגדיר מה הם התוצרים הסופיים שנקבל, כדי לוודא שבסוף התהליך, באמת נוכל להשתמש בשפה שתיווצר עבור המותג שלנו:

  1. קבלת הלוגו בכל הווריאציות השונות:
    לוגו צבעוני, לוגו על רקע שחור ולוגו על רקע לבן, לוגו על רקע שקוף, ואם יש גרסאות שונות של הלוגו, אז גם אותן בכל הווריאציות.
  2. קבלת הלוגו בכל סוגי הקבצים השונים:
    קבצי SVG, JPEG ,PNG ו-PDF, אלו יאפשרו לנו לעשות שימושים שונים בלוגו בכל מקום שנזדקק לו.
  3. שמות הפונטים המשמשים אותנו במיתוג:
    על מנת לשמור על נראות מותג אחידה ולעשות בהם שימוש בפרסומים של העסק שלנו, למשל בפוסטים במדיה החברתית, באתר שלנו, ובכל מוצר שנרצה למתג.
  4. פלטת צבעי המותג, שכוללת:
    קידודי צבעים ב-CMYK, וב-RGB לכל צבע, על מנת לשמור על אחידות ועל צבעי מותג נכונים, גם במוצרים דיגיטליים, כמו אתר או פרסום ברשתות, וגם במוצרים שנרצה להדפיס, כמו כרטיסי ביקור, פלייארים או רולאפים.
  5. כל חומר גלם נוסף שנוצר עבור השפה המותגית:
    אייקונים, פאטרנים, חתימת מייל, גרפיקה למדיה החברתית וכד'. כל אלו משמשים כאבני השפה המיתוגית של העסק שלנו,ועל ידי שימוש בהם, נוכל לשמור על אחידות המותג והמסר שלו.

חשוב להבין: שכשאנחנו פונים למעצב כדי לבנות לנו מותג, אנחנו רוכשים את כל הזכויות לשימוש בשפת המותג.

עכשיו כשלמדנו מה קורה בתהליך מיתוג, איך הוא משרת אותנו ואת העסק שלנו, ומה חשוב שנברר ונוודא שנקבל בסוף התהליך, אנחנו יכולים לגשת לתהליך הזה בלב שקט ושלם.

אם יש לכם שאלות, או צורך להתייעץ לגבי הבית של העסק שלכם, אני כאן.

ממבט ראשון עם מיכל ניימר - הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים בכל מה שקשור ליצירת רושם ראשוני בדיגיטל

ממבט ראשון עם מיכל ניימר - הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים בכל מה שקשור ליצירת רושם ראשוני בדיגיטל

מרגישים שהכתבה תעזור לעוד אנשים?

יש לכם שאלה או נושא שמעניינים אתכם?

גם העסק שלך יכול להינות מהניסיון שלי

מתחילים משיחת היכרות, ללא עלות או התחייבות, כדי שנוכל לבנות לעסק שלך אתר, בדיוק כמו שהוא צריך.

גם העסק שלך יכול להינות מהניסיון שלי

מתחילים משיחת היכרות, ללא עלות או התחייבות, כדי שנוכל לבנות לעסק שלך אתר, בדיוק כמו שהוא צריך.

מרגישים שהכתבה תעזור לעוד אנשים?

יש לכם שאלה או נושא שמעניינים אתכם?

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך:
שולחן הסקיצות של מיתוג אתרים - ומה הוא כולל: אסטרטגיה, לוגו, שיווק, זהות מותג, ערך, עיצוב פרסום וכו'.

מיתוג אתרים – איך נדע שהאתר שלנו משדר את הרגש הנכון ללקוחות?

איש עומד עם אביזר אקשן לסרטים שעליו כתוב "רושם ראשוני" - איך נבטיח שהעסק שלנו יצור רושם ראשוני נכון על הלקוחות.

איך נבטיח שהעסק יצור רושם ראשוני נכון על הלקוחות?