האם אתר באמת יכול להביא לקוחות? ואיך מייצרים תנועה לאתר?

התשובה הקצרה היא: כן.
התשובה הארוכה: עצם הקמת האתר לא מבטיחה נהירה של לקוחות לעסק. זה דורש עבודה.

איך עושים את זה?

אני אוהבת להסתכל על אתר כמפגש ראשון בינך לבין לקוחות פוטנציאליים.
אך לעומת מפגש פיזי שבו אנחנו יכולים לפזר את הקסם האישי שלנו על הלקוחות, פה מדובר במפגש שבו האתר שלנו צריך לעשות את העבודה הזו עבורינו.

איך נוודא שהאתר שלנו יוצר את הרושם הראשוני הנכון?

על מנת לצלוח במשימה, עלינו להכיר את קהל היעד שלנו, להבין מיהם הלקוחות הפונטצאליים שלנו, ולדעת איך ואיפה להציג את המידע באתר בצורה חכמה, ככה שנתפוס את הקשב שלהם כבר ב3 שניות הראשונות של המפגש.

בתהליך העבודה של הקמת אתר יש המון חשיבה אסטרטגית על המפגש הראשוני הזה
בין האתר שלכם, לבין הלקוחות הפוטנציאליים, אך לא פחות חשוב מזה, חשוב גם לתכנן מראש את האסטרטגיות השיווקיות בעסק, כדי להבין איך אנחנו רוצים למשוך קהל ולהביא אותו לאתר שלנו.

איך מייצרים תנועה לאתר? 

ריכזתי עבורכם כמה דרכים לשווק את העסק שלכם ולמשוך אליכם לקוחות לאתר, חשוב לציין שלא כל הדרכים מתאימות לכולם, ועלינו לעשות חושבים עם עצמנו למה אנחנו מוכנים להתחייב לתקופה ארוכה.

תזכרו שמדובר במרתון, ולא בספרינט:

  1. התאמת האתר לקידום אורגני והנגשתו לגוגל – כבר בשלב בניית האתר, כדאי ומומלץ לחשוב על בנייה נכונה שלו בכל הפרמטרים שחשובים לגוגל. ברגע שהבניה והחשיבה נעשית נכון על ההתחלה, נוכל להנגיש את האתר לגוגל בצורה אופטימלית בסיום הבנייה.
  2. בלוג – הוספת בלוג לאתר זו אחת הדרכים היותר פופולאריות להביא גולשים לאתר באופן אורגני דרך חיפושים בגוגל. כשבוחרים להשתמש בבלוג כדי לייצר תנועה לאתר, חשוב שנדע גם איך לכתוב את הבלוג, איך לחפש מילות ומפתח ואיך לעשות מחקר של מה הלקוחות שלנו מחפשים – כל אלו יעזרו לנו לכתוב תכנים איכותיים שיביאו לנו לקוחות פוטנציאליים לבלוג.
  3. פרסום האתר במדיה החברתית – אני כמובן לא מדברת על הפוסט המרגש של "הקמתי אתר!", אלא החשיבה על איך להזמין גולשים להיכנס לאתר שלנו באופן מתודי, שיטתי וחכם. זה יכול להיות דרך פוסט חדש בבלוג, שירות חדש שהשקנו, או עבודה חדשה שנוספה לפורטפוליו שלנו.
  4. רשימת תפוצה – אחד האתגרים ביצירת תנועה לאתר, הוא שרוב הלקוחות שלנו יבקרו בו פעמים בודדות, בייחוד אם הם לא עוקבים אחרינו באופן שוטף במדיה החברתית. אחת הדרכים להזכיר להם אותנו ואת השירותים שלנו, היא להזמין אותם להירשם לניוזלטר. מאותו רגע, נוכל להיות נוכחים במייל שלהם ולהזכיר להם על קיומנו כשנרצה.
  5. מתנה – אחת הדרכים להזמין גולשים להצטרף לניוזלטר הוא לתת להם מתנה דיגיטלית כלשהי (מדריך PDF, סדרת סרטונים עם מידע וטיפים וכו'). כדי לצלוח במשימה, חשוב שהמתנה תהיה מלאת ערך ללקוחות שלכם, מהסיבה העיקרית שזוהי שיטה ידועה ומוכרת, ורוב האנשים היום מאוד סקפטיים ולא ששים לתת את המייל.
  6. קידום ממומן – להבדיל מקידום אורגני, כמו למשל כתיבת בלוג, בקידום ממומן אנחנו משלמים כסף לגוגל או לפייסבוק על מנת לפרסם את העסק שלנו ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים.

איך נדע איזו דרך תהיה הכי יעילה ואפקטיבית עבור העסק שלנו?

לצערי הרב, אין לנו דרך לדעת מראש איזו שיטה תעבוד לנו הכי טוב.
כל עסק הוא שונה, ולכל אחד עובדת אסטרטגיה אחרת, או שילוב של כמה אסטרטגיות יחד.

חשוב לזכור שבניית אתר ואסטרטגיות שיקדמו אותו זה מסע, חשוב לקחת נשימה ארוכה ולזכור שיצאנו לדרך חדשה ולא מוכרת, ולדעת שיכול להיות שיקח זמן עד שנמצא את השיטה המנצחת שלנו.

אבל כן חשוב שכבר בתהליך בניית אתר לתכנן קדימה, ולכן, אם מי שעושה איתכם את תהליך הבנייה, יכול כבר לעזור לכם להסתכל על התמונה הגדולה, יש לזה ערך ענק, שיחסוך לכם המון זמן ותסכול בהמשך הדרך.

אם יש לכם שאלות, או צורך להתייעץ לגבי הבית של העסק שלכם, אני כאן.

ממבט ראשון עם מיכל ניימר - הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים בכל מה שקשור ליצירת רושם ראשוני בדיגיטל

ממבט ראשון עם מיכל ניימר - הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים בכל מה שקשור ליצירת רושם ראשוני בדיגיטל

מרגישים שהכתבה תעזור לעוד אנשים?

יש לכם שאלה או נושא שמעניינים אתכם?

גם העסק שלך יכול להינות מהניסיון שלי

מתחילים משיחת היכרות, ללא עלות או התחייבות, כדי שנוכל לבנות לעסק שלך אתר, בדיוק כמו שהוא צריך.

גם העסק שלך יכול להינות מהניסיון שלי

מתחילים משיחת היכרות, ללא עלות או התחייבות, כדי שנוכל לבנות לעסק שלך אתר, בדיוק כמו שהוא צריך.

מרגישים שהכתבה תעזור לעוד אנשים?

יש לכם שאלה או נושא שמעניינים אתכם?

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך:
שולחן הסקיצות של מיתוג אתרים - ומה הוא כולל: אסטרטגיה, לוגו, שיווק, זהות מותג, ערך, עיצוב פרסום וכו'.

מיתוג אתרים – איך נדע שהאתר שלנו משדר את הרגש הנכון ללקוחות?

לקוחות ממליצים באתר - תמונה של לקוחה כותבת המלצה בטאבלט.

מה כדאי לדעת, לפני שמשלבים לקוחות ממליצים באתר העסקי?

כוסות מפוזרות וכוס אחת ממותגת בולטת - מה כדאי לדעתך לפני שבוחרים חבילת מיתוג לעסק

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים חבילת מיתוג לעסק?