איך לוודא שקוראים את האתר שלנו, בסדר שרצינו

עם מה הלקוחות שלנו נשארים אחרי סריקה מהירה של האתר שלנו?
כשאנשים נכנסים לאתר שלנו, אין לנו יכולת לקבל את פניהם פיזית, לשאול אותם במה הם מתעניינים, ולפזר עליהם את הקסם האישי שלנו, כמו שהיה קורה במפגש פנים אל פנים.

באיזו נקודה תתמקד העין קודם, באתר שאנחנו צופים בו?

בשפה המקצועית זה נקרא 'מוקד פוקאלי', ובעיצוב משתמשים בו כדי להבין ולייצר סדר והיררכיה לתוכן, ולעזור לעין לפגוש את המסרים שלנו, בסדר שבאמת טבעי ונוח לה.

כשאין היררכיה מובנית בתוכן שלנו, העין שלנו נמשכת בטבעיות למה ש"בא לה", ולא מעניין אותה באיזה סדר אנחנו כתבנו את הדברים, או רוצים שהיא תצרוך אותה.

כשהעין שלנו נתקלת בתוכן  מבולגן, מורכב, שההדגשות בו לא מעבירות את המסרים שמעניינים אותה, היא לא תתאמץ להבין, היא תתייאש ותעזוב.

בואו נבחן לדוגמא את התמונה הבאה:

תמונה שמתארת מה הגולש יקרא ובאיזה סדר

איך הצליחו לחזות באיזה סדר הפעולות העין שלנו תקרא את השלט?

מדובר במבנים, יחסים וגדלים של טיפוגרפיה שנחקרו כבר, וברגע שמכירים את החוקים, אפשר להשתמש בהם.

כל גוף מקצועי או בעל מקצוע שמגיש תוכן ומתפרנס מתוכן, מחויב להבין ולשלוט במתודה של היררכיה ויזואלית, אם הוא מעוניין לראות תוצאות אפקטיביות ולהשיג את מטרותיו מהתוכן עצמו.

צילום מסך מתוך האתר "המרכז הישראלי לגלי הלם"

צילום מסך מתוך האתר של "המרכז הישראלי לגלי הלם"

בתמונה רואים את המסר העיקרי שלקוחות פוגשים כשהם נכנסים לראשונה לאתר של המרכז הישראלי לגלי הלם. מדובר באתר של האורתופד, ד"ר דן צין, שמומחה בטיפול בגלי הלם.


בשיחה הראשונה, הבנו וזיקקנו את מטרת האתר ואת קהל היעד, לאחר מכן, השקעתי המון מחשבה לגבי המסר העיקרי שהלקוחות הפוטנציאליים יפגשו באתר לראשונה. "להעלים את הכאב" – זו המשאלה הכי חשובה של הלקוח, ועשיתי פה שימוש במתודה של מוקד פוקאלי, כדי שהעין של הגולשים תקלוט את המסר בקלות וללא מאמץ.

האתר הוא הפנים של העסק שלנו

הוא צריך להיות מוכן לפגישה עם לקוחות פוטנציאליים בכל זמן נתון, להעביר להם את המסר באופן נכון, וליצור את הרושם הראשוני, בדיוק כמו שאנחנו היינו יוצרים במציאות.

בואו נבדוק, באתר שלכם:

ספציפית בחלק העליון של דף הבית, איך שנכנסים לאתר, לאן העין הולכת באופן טבעי? מה היא רואה ראשון, לאן היא תמשיך ובאיזה סדר? האם זה הסדר הנכון שבו אתם רוצים שיפגשו את הדברים?
בדקו גם עם אנשים אחרים והתשובות אולי יפתיעו אתכם.

אם יש לכם שאלות, או צורך להתייעץ לגבי הבית של העסק שלכם, אני כאן.

ממבט ראשון עם מיכל ניימר - הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים בכל מה שקשור ליצירת רושם ראשוני בדיגיטל

ממבט ראשון עם מיכל ניימר - הירשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים בכל מה שקשור ליצירת רושם ראשוני בדיגיטל

מרגישים שהכתבה תעזור לעוד אנשים?

יש לכם שאלה או נושא שמעניינים אתכם?

גם העסק שלך יכול להינות מהניסיון שלי

מתחילים משיחת היכרות, ללא עלות או התחייבות, כדי שנוכל לבנות לעסק שלך אתר, בדיוק כמו שהוא צריך.

גם העסק שלך יכול להינות מהניסיון שלי

מתחילים משיחת היכרות, ללא עלות או התחייבות, כדי שנוכל לבנות לעסק שלך אתר, בדיוק כמו שהוא צריך.

מרגישים שהכתבה תעזור לעוד אנשים?

יש לכם שאלה או נושא שמעניינים אתכם?

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך:
אישה עומדת עם שלט שעליו סימן שאלה, לידה כתוב: כמה עולה להקים אתר אינטרנט ומהן העלויות הנסתרות שלא מדברים עליהן

כמה עולה להקים אתר אינטרנט, ומהן העלויות הנסתרות שלא מדברים עליהן?

איש עומד עם אביזר אקשן לסרטים שעליו כתוב "רושם ראשוני" - איך נבטיח שהעסק שלנו יצור רושם ראשוני נכון על הלקוחות.

איך נבטיח שהעסק יצור רושם ראשוני נכון על הלקוחות?

שולחן הסקיצות של מיתוג אתרים - ומה הוא כולל: אסטרטגיה, לוגו, שיווק, זהות מותג, ערך, עיצוב פרסום וכו'.

מיתוג אתרים – איך נדע שהאתר שלנו משדר את הרגש הנכון ללקוחות?